Kvällens i-landsproblem

Sen förra blogginlägget har här inte hänt speciellt mycket i min lilla värld. Ändå har flera "problem" upptagit en alldeles för stor del av mina tankar. Vid närmre eftertanke och med förra inlägget fortfarande färskt i mitt minne (och bara det gott folk, att jag kan hålla något i färskt minne, är en jäkla stor bedrift för migSmiley) inser jag ju att dessa egentligen inte är några större problem och helt onödiga att lägga ner tankekraft på. För att ni ska få bättre koll på vad som upptar mina tankar en slappiskväll på soffan, ska jag lista dom här nedanför.


*Låg och tittade på senaste (?) Bäck-filmen "I guds namn" (jo.. jag erkänner att den är nerladdad, men det var INTE jag som gjorde det eftersom jag är en laglydig medborgareSmiley) och jag blev lite (hmmm.. tårarna forsade) rörd över en stor tragedi som just hade inträffat i filmen. På bårhuset stod Martin Bäck, Gunvald och hon den ljusa polisen vid kroppen som låg under ett grönt skynke. Rätt som det var såg jag i ögonvrån hur ena foten rörde sig på liket och jag var ju naturligtvis tvungen att gå tillbaka och se ifall jag hade sett rätt. Och JA, det hade jag!! Vilken dundermiss!!Smiley Där ligger man helt tagen av stunden och så rör den döde på sin fot!! En välgjord svensk deckare som inte innehåller såna här missar, har man väl ändå rätt att begära!? Smiley


*När jag låg där och förfasades över det rörliga liket, ringde samordnaren på jobbet. Hon undrade om jag kunde jobba några natter framöver, bl a den 29 november. Jag fyller ju år då och avböjde lite så där tveksamt just den natten.. Men när vi lagt på kunde jag inte riktigt släppa det hela.. Tankarna malde.. "Ska jag jobba eller inte"!?Smiley Efter en stunds "brainstorming" ringde jag tillbaka och tackade ja till att jobba på min födelsedag. Stackars mig va!!?? Att ställas inför ett sånt dilemma!!Smiley


*När klockan närmade sig tvättdags, så började latmasken krypa rundor och ledde till att jag förbannade mitt lilla badrum eftersom det inte får plats nån tvättmaskin. "Hade jag bara haft större badrum, hade jag kunnat köpa mig en tvättmaskin för att på så sätt slippa kånka ner allt i tvättstugan en gång i veckan" osv. Mmmm... Stackars mig!!Smiley


*I samma veva började även tankarna på mat göra sig påminda. "Åååhh, jag känner ju inte för att laga mat idag" och "Visst är där väl lite kalkon kvar, som sonen fick med sig hem, som han kan äta?" och "Men jag då? Ska jag äta en chorizo med ägg och morötter eller spenat med ägg och en laxbiff? Men min mage är ju redan så gasig och det luktar skunk när jag pruttarSmiley, så kanske borde jag undvika chorizon?" osv.. Ännu ett problematiskt dilemma för stackars mig!!Smiley




image35



*Det senaste problemet är ifall jag ska gå och duscha nu eller senare.. Himmel och pannkaka!! Finns det nån där ute som kan hjälpa mig i detta svåra beslut!?Smiley


Käre nån vilka i-landsproblem jag har!! Tänk på dom som inte har möjlighet att ens få se några dundermiss-filmer, de som inte har något jobb, de som inte har rent vatten att tvätta sina kläder eller sig själva i och de som inte har någon möjlighet att välja mellan olika rätter eftersom de inte har någon mat alls..


Nu ska jag gå ner i tvättstugan och skämmas en stund över min bortskämdhet innan jag ställer mig i duschen och gläds åt allt jag har!!Smiley


Ha en fin kväll Smiley


Kram och bye!


Kommentarer
Postat av: Vännen I Fjärran

HejHej!
Tänk positivt tankar, så blir livet lättare....:-)
Ja, alla dessa beskymmer, de kan inte vara lätt att välja om man vill jobba eller inte, Om man ska duscha eller inte, och de största av alla, vad ska de bli till middag. jag förstår att du har beskymmer....

Har själv sett Beck-filmen du skrev om, men jag missa tyvärr den lilla missen som du upptäckte, Men de är ju en tabbe som inte får förekomma.
Ha de bra.
Qram
"Tänk positivt, så får man bättre självkänsla"
(Så brukar en vän säga till mig)

2007-11-12 @ 22:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0