Shame shame shame on me!!

Oj oj oj!! Nu har jag minsann slarvat riktigt rejält med att skriva här på bloggen!! Men jag har verkligen varit riktigt upptagen!!

Tentan var jag ju tvungen att plugga till och när det hade gjorts till långt in på natten efter det där brytet, ja då var hjärnan helt full och vägrade ta emot mer information Smiley. Det kvittade hur mycket jag än försökte att läsa texterna om EU, förvaltningen, riksdagen etc, så kunde jag omöjligt fokusera. Ibland undrar jag om det är något fel på mig (typ nån bokstavskombination eller nåt), för jag har väldigt ofta svårt för att fokusera på en sak och tappar lätt intresset. Därför hör jag oftast bara max hälften av vad som sägs på en föreläsning (ex: om föreläsaren är snygg så fokuserar jag istället på annat...*fniss fniss*).Smiley

Men om jag ska återgå till det där med tentan, så kunde jag alltså inte få in mer kunskap dagen innan jag skulle skriva och ändå kändes det hyfsat lugnt inombords. Just det att jag inte kunde fokusera, innebar ju även att jag inte hade fokus nog att skriva på bloggen heller. När tentan var skriven i tisdags (och jag tror faktiskt att jag klarade att bli godkändSmiley, men det får vi veta den 19 nov), ja då hade jag häcken full resten av dan (inte bokstavligt då...Smiley).. Först var jag tvungen att sticka till Coop och skicka tillbaka en kökslampa till Gekås som var sönder. Sen fick jag stressa vidare till akupunkturen.

Jag går ju på akupunktur pga min PMS. Sonen kan vittna om vilket monster jag blir dagarna innan mens. Han vet precis när jag ska ha mens..Smiley Det är då jag bara fräser och gnäller om allt..Smiley Sen går jag in och gråter och tycker mest synd om mig i hela världen, när han fräser tillbaka. Men det verkar faktiskt som att akupunkturen hjälper. Visst gnäller jag fortfarande, men det är ju sånt gnäll som hör till när man är mamma till en "stökig" tonåring. Smiley Iallafall så var det dags att tvätta när jag kom från akupunkturen. Sen var jag tvungen att laga mat innan jag skulle hänga upp tvätten och promenera iväg till mitt första Al-anon-möte.

JISSES!!!Smiley Ja, det är det enda jag har att säga om saken!! Vilken aha-upplevelse att få träffa andra i samma situation och som framförallt förstår mig. Ingen som tittade dömande eller skeptiskt på mig. Jag fick vara mig själv och välkomnades med öppna armar. Längtar redan till mitt nästa möte och är stolt över att jag tog mig i kragen och gick dit. Resten av veckan har jag varit sååå grymt trött och har tyvärr saknat orken att sitta vid datorn och blogga. Det var precis som att all energi rann av mig när tentan väl var skriven..

Alltså är jag en dålig bloggare! Jo, jag erkänner.. Men få verkar sakna mig (*blink blink*).. Det vore ju roligare att skriva om man fick lika bra respons som de stora bloggarna, typ Fotbollfruns... Smiley Men jag är inte den som är den.. Jag får väl tänka om och kanske skriva om nåt mer intressant än akupunktur, politik, tvätt mm. *Fniss fniss* Det får kanske bli lite mer om bajs, sex och sånt..Smiley

Nu är jag hos min mamma över helgen och vi har varit ute nästan hela dan och hälsat på släkten. Får skriva mer imorgon eller en annan dag och berätta om min underbara helg (min stökiga tonåring vill ju ha datorn nu).. Det blir typ som en fortsättning på "Balsam för själen". Ha en riktigt fin lördagkväll!!

Kram och bye!


Kommentarer
Postat av: Vännen I Fjärran

HejHej!
Kul att du har hittat tillbaka, de ha varit lite tyst på sistonde, inget intresant att läsa.
Men jag kan förstå att du har haft mycket med skolan. Politik är inget man lär sig på en eftermiddag...
Akupungtur... De låter som de kan göra lite ont, ja menar få en massa nålar över hela kroppen, är det värt de???
Du ska inte känna dig som en dålig bloggare, de tag lite tid att få till ett bra inlägg.

Ha en trevlig helg.
Qram :-)

2007-11-10 @ 23:25:11
Postat av: Northern Star

Tror du har fler som läser och beundrar dig för din framfart här i livet än du anar! =)

Du skriver mycket bra och på ett roligt sätt, så det gör det hela mycket intressant! =)
Att det kan bli ett glapp mellan inläggen kan ju vara lite synd, därför att då kan man tappa dom där läsarna som inte är "stammisar", och riskerar då kanske att bli utan kommentar från den "tappade" läsaren bara för att denne inte kommer tillbaka!?

Det händer ju saker hela tiden man inte har någon aning om att dom kommer ske, sånt rår man ju tyvärr inte på, sånt får ju vi läsare då helt enkelt köpa, tyvärr gör ju inte alla det då, men då var det ju ingen läsare värdig dig och din blogg!!

För den sakens skull ska du inte påstå att du är en dålig bloggare, du får istället meddela nästa gång du vet med dig att det blir ett längre uppehåll till nästa inlägg, så vet alla som läser när vi ska komma tillbaka för att få mer intressant och rolig läsning, sen att du avslutar inläggen med en så kallad "Cliffhanger" så gör ju också det att vi alla blir mer nyfiken, och hänger här varje dag i väntan på nåt smaskigt att läsa! ;-)

Kul för dig att du har hittat en grupp människor som gör att du mår bra, förhoppningsvis så hjälper detta dig snabbt, så du kan njuta av livet från ett helt nytt perspektiv och med ett bredare omfång än du nu gör, om jag nu formulerar mig på ett sätt som inte missförstås!?

Vad gäller tentan, så med tanke på hur du slet de 2 dagarna innan, så får i alla fall jag en positiv känsla i magen om att du har klarat dig, och som du säger, kan man inte ta in mer information så ska man slå igen boken eller datorn och gå o titta på TV eller göra nåt annat avslappnande, kanske ta ett bad eller två!? ;-)

Din son kommer tids nog att märka att PMS har alla kvinnor mer eller mindre, så det kommer han inte ifrån! ;-)

Hoppas goreldengode har haft en underbar helg och att hon har fått den balsam för själen som räcker till nästa gång det blir påfyllning av balsam!

Kramar i massor på sig!

2007-11-11 @ 16:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0