Vill man vara fin....

Idag bestämde jag mig för att gå till banken och växla pengar. Hade precis bokat alla hotellen inför vår kommande USA-resa. Dollarn är ju låg, så jag tänkte att det kanske kunde vara smart att göra det nu.


image51
Vid dessa pooler kommer jag ligga och slappa nästa sommar. Dom kommer att svalka min kropp när hettan blir för olidlig.. *fniss fniss*


Efter min lilla kläd-makeover i helgen, tänkte jag göra ett försök att klä mig i något av det nya och visa mig ute i dom. Mina nya dyra (750 spänn) basketdojjor fick dessutom äran att pryda mina fötter. Ångrade mig flera gånger och tänkte att det skulle bli alldeles för obekvämt att promenera runt med dom. Dom är ju liksom inte lika sköna som mina pålitliga gympadojjor. STOPP!! tänkte jag då och dom nya skorna blev det. Sonen gillar INTE dom eftersom han menar att det bara är "emos" som tar på sig såna. Men hallåååå!!! Dom är alldeles för coola för att det skulle vara sant. Kolla själva!!



image52


Efter max 500 meter insåg jag varför enbart "emos" köper dessa. Dom gillar ju att skada sig själva och det var precis vad dessa skorna gjorde med mig!! Haltande uträttade jag mina ärende på stan, men när det var dags för hemfärd fick det minsann bli bussen. Och gissa vem som stönande av lättnad slängde av sig sina nya coola "emo-skor"!? Och titta på mina stackars fötter!!



image53

(Stirra nu inte er blinda på min torra häl.. Jag har ju inte hunnit så långt i min makeover än...)


När skorna placerats i skam-hörnan, klädde jag av mig snygg-kläderna och ersatte dom med skön-kläderna.

Jag måste verkligen träna på det här med snygg och "obekväm" utstyrsel, annars finns risken att allt blir hängande i garderoben.



image54



Nu är klockan mycket och jag ska upp och iväg till frissan imorgon. Ännu ett steg i min makeover. Resultatet får ni se när jag kommer hem.


Kram och bye


Kommentarer
Postat av: Resevännen I Fjärran

HejHej!
Kul att vi har kommit ett steg närmare vårt mål.
Vi å vi, de snarare du som har sett till att vi har kommit ett steg närmare. De ser väldigt fint ut, så de kan nog bli riktigt kul på vår lilla road trip. När man ser dom bilderna, så vill man ge sig iväg direkt.
De finns inget värre än skor som skaver, å ä dom dessutom dyra oxå så är de ännu värre.
En liten droppe shampoo hjälper, iaf i fotbollsskor.
Ha de bra, till vi ses nästa gång.
Qram

2007-11-20 @ 21:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0