Förmiddagens i-landsproblem

Hade ställt klockan på 7:45, men snozade fram till 8. Sängen var ju så där extra varm och skön denna kyliga novembermorgon. Slängde i mig lite frukost och stack iväg till tåget. Väl framme i Helsingborg styrde jag kosan mot tingsrätten, där jag skulle på en rättegång om våld mot tjänsteman (nej nej nej!! Det är inte jag som har varit våldsam!!).Smiley


Rättegången var nämligen inställd och några av mina klasskamrater grymtade lite irriterat.. Anledningen till att detta blev ett i-landsproblem var följande:


*Helt i onödan tvingades vi lämna våra härliga sängar


*Jag tvingades kasta i mig frukosten pga snozandet, vilket gav mig lite lätt magknip


*Pga kylan ute tvingades jag pälsa på mig en massa för att inte frysa..


*Helt i onödan tvingades jag sätta mig på både tåg och buss och slösa bort en massa skön sovtid..


Visst är det då mest synd om mig i hela världen!!?? SmileyTänk inte på de stackarna som inte har några sängar, nån mat, några varma kläder som skyddar mot kylan eller pengar till att åka tåg och buss. Och tänk absolut inte på dom som saknar en dator att gå hem och skriva av sig om alla i-landsproblemen på..


Tack vare bra umgänge har jag nu infört ett nytt tänk och därför grämer ingenting av ovanstående mig!! Istället gläds jag åt det jag har..Smiley


Och sova det kan jag fan göra när jag blir gammal!! Smiley

Nu kallar snart tv:n och Glamour..Smiley Missade ju avsnitten i fredags..


Ha en fin dag allihopa!


Kram och bye! 


Kommentarer
Postat av: Northern Light

Hejsan!
Ny layout, trevligt och mjukare med rosa, ser bra ut mao(Med Andra Ord)! ;-)

Ja det är väldigt lätt att gnälla över bekvämligheter när dom inte infinner sig som väntat, men att istället glädja sig åt att vi egentligen är väldigt lyckligt lottade som har dessa hjälpmedel som gör att våra liv blir behagligare, det brukar tyvärr ligga långt bort i tankarna allt som oftast..

Tycker du ska känna enorm stolthet över dig själv, om du klarar av att låta bli o gräma dig över att dessa bekvämligheter som vi har blivit så bortskämda med inte infinner sig som väntat! =)

Det ska erkännas att undertecknad kan ha lite svårt för det..

Håller fullständigt med om att sova det får vi göra när vi e gammal!! ;D

Och ja, I´ve got the pik from ditt förra inlägg.. hehe.. ;-)

Kramar i massor på sig!! =)

2007-11-12 @ 12:22:35
Postat av: Görel

Nu hänger jag inte riktigt med.. Vilken pik??

2007-11-12 @ 19:49:50
URL: http://goreldengode.blogg.se
Postat av: Vännen I Fjärran

HejHej!
Jag tycker de är taskigt att dom inte ringer och informerar att de är inställt.
Behöva stressa så mycket på morgonen till ingen nytta, jag förstår irritationen över detta.
De där I-landsproblemet har jag hör någonstans innan.....men vet inte var...
Qram!

2007-11-12 @ 20:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0